Dlaczego powinieneś zainwestować w wysokiej jakości ankiety dla klientów?

 

Obecnie można szybko zdobywać cenne informacje. Warto mieć też świadomość, jak szybko rozchodzą się opinie na temat Twoich produktów oraz usług. Dowiedz się czego chcą klienci poprzez przeprowadzanie ankiet.

Czym są ankiety?

Ankiety to metoda, poprzez którą próbujesz zebrać opinie określonej grupy osób na dany temat. W oparciu o wygenerowane dane, podejmujesz różnorodne decyzje. W kontekście biznesowym ankiety są źródłem wiedzy. Prawidłowo przeprowadzona ankieta może być:

Jeśli chodzi o badania rynku i rozwój biznesu, ankieta przeprowadzana wśród klientów jest nieocenionym narzędziem. Firmy rozumieją wartość ankiety i dlatego właśnie duża część przedsiębiorców inwestuje w badania opinii klientów. Dlaczego warto, więc inwestować w wysokiej jakości badania na temat opinii klientów?

Możliwość stałego ulepszania

Wszystko co robisz może być ulepszone. Każdy produkt, który wypuszczasz na rynek może mieć więcej zastosowań, niż Ci się wydaje. Nigdy się nie dowiesz, czy produkt jest wystarczająco dobry, dopóki nie zapytasz klientów. Dlatego badaj satysfakcję swoich klientów z poszczególnych produktów, czy też z konkretnych funkcji. Możesz do tego celu wykorzystać różne typy pytań, takie jak pytania NPS, pytania macierzowe, pytania z plikiem multimedialnym, czy pytania wykorzystujące skalę Likerta. Ankiety umożliwią Ci uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania:

Przeprowadź ankietę wśród klientów na temat tego, co sądzą o swoim ostatnim zakupie. Natomiast wśród potencjalnych klientów na temat tego, co mogłoby ich przekonać do zostania klientem, a wśród odchodzących klientów na temat tego, co sprawiło, że odeszli i czy jest coś, co możesz zrobić, aby zachęcić ich do powrotu. Rozwijaj nowe produkty w oparciu o nowe potrzeby, wycofuj produkty, które nie spełniają potrzeb klientów. Proces ewolucji i doskonalenia zaczyna się od pozyskiwania szczerych informacji zwrotnych od osób ankietowanych.

Zarówno w życiu prywatnym, jak i biznesowym musimy podejmować decyzje. Każdy właściciel przedsiębiorstwa powinien przeprowadzać ankiety, aby lepiej rozumieć klientów oraz aby prowadzić lepszy biznes. Jeśli nie wiesz, jak przygotować ankietę skorzystaj z usług Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Doświadczeni eksperci z pewnością przygotują profesjonalną ankietę oraz wyciągną wnioski z uzyskanych informacji zwrotnych do dalszych działań.