Czy istnieje sposób, aby zwiększyć odsetek uzyskiwanych odpowiedzi zwrotnych na ankiety CAWI?

Stworzenie odpowiedniej ankiety CAWI to tylko pewien etap w procesie przeprowadzania badań rynku. Przeprowadzenie ankiety online dostarczy wiele cennych informacji, lecz co zrobić, aby zwiększyć liczbę uzyskiwanych danych i zwiększyć ich jakość?

 

Segmentuj klientów we właściwy sposób

Segmentacja jest strategią zwiększającą odsetek odpowiedzi na ankiety CAWI. Segmentacja Twoich odbiorców pomoże Ci zrozumieć, co mają ze sobą wspólnego i czym się różnią. Możesz dokonać segmentacji klientów docelowych w oparciu o segmentację demograficzną, geograficzną i psychograficzną. Segmentacja psychograficzna pozwala na podział klientów w oparciu o ich nawyki, postawy, czy też styl życia. Natomiast segmentacja demograficzna oparta jest na wieku, rasie i płci. Innym świetnym sposobem na segmentację klientów jest segmentacja oparta na cyklu życia klienta. Na przykład, jeśli poprosisz swoich nowych klientów o ocenę aplikacji lub produktów, prawdopodobnie zignorują odpowiedź, ponieważ nie wiedzą jeszcze zbyt wiele o Twoim produkcie. Z drugiej strony, jeśli poprosisz ich o ocenę obsługi lub doświadczenia zakupowego, z radością wystawią Ci swoje oceny. W związku z tym, przed przeprowadzeniem ankiety online, pozycjonowanie grupy docelowej ma największe znaczenie, jeśli chcesz uzyskać lepsze odpowiedzi w ankiecie.

 

Zautomatyzuj każdy proces

Jeśli chcesz wysyłać ankiety CAWI nie tracąc czasu, użyj oprogramowania, które automatyzuje wiele działań. Dzięki skorzystaniu z programu do przeprowadzania ankiet online takiego jak SurvGo™ będziesz na bieżąco mógł eksportować dane do wybranego programu komputerowego oraz obserwować automatycznie zmieniające się wykresy. Możliwe gromadzenie danych w danym programie zdecydowanie skraca czas analizowania zebranych informacji.

 

Obserwacja jest kluczowa

Często wypełniamy ankiety, o których później zapominamy. Dzieje się tak, ponieważ nikt nigdy nie prosi nas o wzięcie udziału w kolejnej ankiecie CAWI lub nie decyduje się na kontynuację. Jeśli chodzi o zwiększenie wskaźnika odpowiedzi na ankiety, kontynuacja jest kluczowa. Kiedy zapominasz o kontynuacji kontaktu z odbiorcami, tracisz szansę, aby pokazać im, że Ci na nich zależy. Twoim zadaniem jest jednak podążanie za grupą docelową, a nie denerwowanie jej. Tak więc, upewnij się, że wysyłasz im zaplanowane, lekkie i konwersacyjne ankiety internetowe.

 

Spraw, aby Twoje ankiety były przyjazne dla urządzeń mobilnych

W dzisiejszym świecie, urządzenia mobilne generują ponad połowę globalnego ruchu w sieci. Dlatego tak ważne jest, aby Twoja ankieta CAWI była przyjazna dla urządzeń mobilnych. Kiedy umieszczasz ankietę na swojej stronie internetowej lub wysyłasz ją bezpośrednio do użytkowników, upewnij się, że wygląda ona dobrze również na urządzeniach mobilnych. Musisz zaprojektować ankietę idealnie dla każdego urządzenia. Na przykład, szablony ankiet SurvGo™ są zaprojektowane z przyjaznymi dla urządzeń mobilnych formularzami konwersacyjnymi. Czy to laptop, tablet, czy komórka, możesz wypełnić ankietę z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie. Zwłaszcza, że konwersacyjne możliwości badań przełamują standardowe ankiety i sprawiają, że wypełnienie badania internetowego jest unikalnym doświadczeniem.

Jak widzisz istnieją sposoby, aby zwiększyć wskaźnik otrzymywanych odpowiedzi zwrotnych w ankietach online. Warto na początku badania zastanowić się nad minimalną liczbą odpowiedzi, która jest potrzebna do wyciągnięcia wniosków do dalszych działań.