Badanie konceptów reklam dzięki ankietom online

Wartość rynku reklam w naszym kraju wyniosła w roku 2019 ponad 9,8 mld zł. Wciąż dominującą rolę odgrywa w tym przypadku telewizja, choć rosnące znaczenie notuje się także w przypadku kampanii online. Zanim jednak reklama ujrzy światło dzienne warto, aby wcześniej została przetestowana na grupie potencjalnych konsumentów. Można to zrobić za pomocą wygodnych ankiet online, które można zrealizować szybko i szybko uzyskać odpowiedzi na poszukiwane pytania.

 

W jakich celach sprawdza się koncepty reklam?

 

Chyba każdy marketer zna porzekadło mówiące o tym, że połowa budżetu marketingowego (reklamowego) zawsze jest marnowana, nigdy jednak nie wiadomo, która to połowa. Aby ograniczyć ryzyko takich strat powinno się wcześniej testować koncepty reklam, co obecnie można robić szybko i łatwo dzięki specjalnie przygotowanym do tego celu platformom takim jak Badanie-Opinii.pl. Umożliwia ona tworzenie i przesyłanie ankiet online do precyzyjnie dobranych grup respondentów, co pozwala uzyskać miarodajne informacje i w związku z nimi podjąć odpowiednie kroki.

 

Kiedy testować reklamy dzięki ankietom online?

 

Ankiety online są bardzo użyteczne i dość łatwe w przygotowaniu, przy czym wcale nie oznacza to, że do ich przeprowadzenia nie trzeba odpowiednio się przygotować. Koncepty reklamowe powinny być więc już w dość zaawansowanej fazie, bowiem dopiero wtedy będzie wiadomo, jakie pytania zadać potencjalnym konsumentom, by móc uzyskać użyteczne informacje.

Kiedy jednak dokładnie poddawać je analizie danych? Na pewno na tyle wcześnie, by po uzyskaniu wyników mieć odpowiednio dużo czasu na naniesienie poprawek, zanim finalna reklama ujrzy światło dzienne.

 

Ile konceptów reklamowych poddawać analizie?

 

Dzięki ankietom online można zadawać grupie docelowej naprawdę sporo pytań, przy czym w przypadku konceptów reklamowych warto ograniczyć ich liczbę tak, aby respondenci nie pogubili się w przekazach i by nie doszło do zaburzenia wyników. Dlatego też zaleca się, aby liczba ta oscylowała od 2 do 3.

 

Jakie materiały można poddawać analizie?

 

Ogromną zaletą ankiet online jest to, że dzięki nim można prezentować respondentom materiały multimedialne, w tym video oraz audio. Właśnie z tego względu takie badania doskonale sprawdzają się do testowania konceptów reklamowych, które obecnie są tworzone właśnie w takich formatach.

 

Czy ankiety online są drogie?

 

Przetestowanie konceptu reklamowego dzięki ankiecie online będzie zapewne stanowiło zaledwie ułamek całego budżetu przeznaczonego na ten poczet, może jednak uchronić przed dużymi stratami finansowymi spowodowanymi wybraniem nieskutecznego spotu. Dodatkowo cena za realizację takiego badania wcale nie jest wysoka, a wszystko to dzięki gotowym platformom takim jak Badanie-Opinii.pl, które są intuicyjne w działaniu i pozwalają na samodzielne przygotowanie badania, właściwie bez żadnej dodatkowej pomocy.

 

Badanie konceptów reklam przy zastosowaniu ankiet online to w obecnych czasach niemalże konieczność oraz element zarządzania ryzykiem finansowym. Warto więc korzystać z tej metody i testować spoty na grupie precyzyjnie dobranych respondentów stanowiących docelową grupę przedsiębiorstwa.